SNEH NA CHODNÍKOCH UŽ MUSÍ ODPRATÁVAŤ OBEC: TÁTO „CHODNÍKOVÁ“ NOVELA BUDE MAŤ DOPAD NA ROZPOČET A BUDE ŤAŽŠIE SA S ŇOU VYSPORIADAŤ, HOVORÍ PRIMÁTOR B. BYSTRICE

author
4 minutes, 30 seconds Read

V Banskej Bystrici sa jeho meno spája predovšetkým s odstránením starej nedostavanej autobusovej stanice a postavením novej modernej. Zrejme aj to prispelo k jeho vysokému víťazstvu v komunálnych voľbách, keď získal viac ako 75 percent a v boji o post šéfa banskobystrickej radnice všetkých prevalcoval. So staronovým primátorom JÁNOM NOSKOM sme sa rozprávali o povinnosti obcí odpratávať sneh z chodníkov, čo si myslí o spolupráci s bezdomovcami, ale aj o tom, či je za zákaz volebnej kampane, alebo čo si myslí o kupovaní voličov alkoholom či párkami v rožku.

 

Pán primátor, plánujete zmier so svojimi protikandidátmi? Plánujete sadnúť si s nimi a porozprávať sa o rozvoji obce/mesta?
Mojou zásadou vždy bolo komunikovať so všetkými poslancami mestského zastupiteľstva a nič na tom nebudem meniť. Samozrejme pokiaľ sa komunikácia týka rozvojových projektov, je úplne prirodzené, že budeme na nich pracovať spoločne. Sú to projekty pre Banskobystričanov, nie pre jedného či druhého kandidáta. Som preto otvorený komunikácii s každým, kto má dobré nápady a chce Banskú Bystricu posunúť vpred.

Čo hovoríte na novú povinnosť miest a obcí odpratávať sneh aj z chodníkov?
Táto „chodníková“ novela bude mať dopad na rozpočet a bude ťažšie sa s ňou vysporiadať, najmä pokiaľ ide o personálnu stránku.

Plánujete spoluprácu pri odpratávaní snehu z chodníkov aj so susednými obcami? Napríklad v podobe spoločného prenajímania si traktora či využívania ľudí v hmotnej núdzi z vedľajších obcí, prípadne výmenou skúseností či postupov?
Zatiaľ sme nad tým neuvažovali. Hľadáme riešenie, máme svoju predstavu, ako by sme chceli tento nápor práce zvládnuť. Sú na to vyčlenené finančné prostriedky a budeme hľadať čo najefektívnejší spôsob ich využitia tak, aby sme zabezpečili odpratanie snehu z chodníkov, ktoré prináležia mestu.

Sú na to vyčlenené finančné prostriedky a budeme hľadať čo najefektívnejší spôsob ich využitia tak, aby sme zabezpečili odpratanie snehu z chodníkov, ktoré prináležia mestu. Budeme o tejto téme komunikovať, napríklad so správcami bytov.

Ste za výraznejšie zapojenie bezdomovcov a ľudí bez šance zamestnať sa práve do takýchto nových povinností, ktoré odteraz samosprávy budú musieť zabezpečovať?
S takýmito skupinami ľudí spolupracujeme počas celého roka, a preto sa nebránime opäť zapojiť aj Medzitrh práce – Šanca pre všetkých či aktivačných pracovníkov. Samozrejme, budeme hľadať aj iné možnosti, ktoré by nám pomohli vyriešiť túto novú situáciu. Budeme o tejto téme komunikovať, napríklad so správcami bytov.

Ste za to, aby bolo zakázané kupovanie voličov rôznymi vecami, napríklad alkoholom, gulášmi, párkami?
Áno.

Ste za to, aby sa zrušila volebná kampaň? Aby nemohli rozhodovať financie o tom, či niekto bude alebo nebude zvolený?
Volebná kampaň má svoj zmysel a nemala by sa rušiť. Počas nej môže kandidát obyvateľom predstaviť svoj volebný program, zviditeľniť sa a priblížiť voličom svoje priority. Otázka je, kde je finančný strop, ktorý je akceptovateľný aj pre samotných voličov.

Volebná kampaň má svoj zmysel a nemala by sa rušiť. Otázka je, kde je finančný strop, ktorý je akceptovateľný aj pre samotných voličov.

Čo si myslíte o nápade permanentného obehu nápadov? To znamená, že by sa kampaň robila priebežne počas celého funkčného obdobia, kde by sa v stanovený deň mesiaca zišli obyvatelia s možnými budúcimi kandidátmi, kde by sa prezentovali nápady na rozvoj obce, z čoho výstup by sa posielal do miestnych médií.
Áno, myslím si, že takáto kampaň by sa mohla robiť počas celého funkčného obdobia. Ak majú kandidáti nápady, je dôležité prezentovať ich obyvateľom a poznať aj ich názory.

Čo si myslíte o povinnosti médií zaviesť povinnú rubriku, kde by sa takéto nápady bezplatne prezentovali?
Je to na rozhodnutí média.

Nestačí načrtnúť to, čo by kandidát chcel zrealizovať. Ľuďom by mal ponúknuť aj riešenie, prípadne časový horizont, za ktorý sa z takéhoto nápadu môže stať realita.

Myslíte si, že v súčasnom stave volebných kampaní, kde nie každý má rovnaký počet financií, sú demokratické voľby naozaj demokratické?
Volebná kampaň by mala byť najmä o predstavení reálneho programu. Nestačí načrtnúť to, čo by kandidát chcel zrealizovať. Ľuďom by mal ponúknuť aj riešenie, prípadne časový horizont, za ktorý sa z takéhoto nápadu môže stať realita. V dnešnej dobe sociálnych sietí to nie je len o financiách, ale najmä o komunikácii a nápadoch.

M. Albert, foto FB Jána Noska

Similar Posts