MNOHO BEZDOMOVCOV VÄČŠINOU PRACOVAŤ NECHCE, AJ KEĎ PRÁCA BY ICH ZAHRIALA LEPŠIE AKO ALKOHOL, HOVORÍ MLADÝ POSLANEC MESTA RUŽOMBERKA

author
1
5 minutes, 56 seconds Read

Toto volebné obdobie bude v meste pod Čebraťom už jeho druhým. Ako nezávislý poslanec obhájil svoju pozíciu. V rozhovore pre časopis KĽÚČ OD… odpovedal aj na otázku toho, či si myslí, že by malo zmysel zakázať volebnú kampaň, alebo zakázať kupovanie voličov alkoholom či párkami. Poslanec mesta Ružomberka TOMÁŠ ŠOŠOVEC.

Plánujete zmier so svojimi protikandidátmi? Plánujete sadnúť si s nimi a porozprávať sa o rozvoji obce/mesta?
Nesúhlasím so slovom plánujem. Skôr to beriem ako prirodzené, že pri takej funkcii sa primárne snažím myslieť na dobro mesta a nie osobné preferencie, tvrdohlavosť alebo egoizmus, ako som to už stihol v predchádzajúcom období zažiť. Pevne verím, že to teraz už tak nebude.

Čo hovoríte na novú povinnosť miest a obcí odpratávať sneh aj z chodníkov?
Súhlasím s tým. A keďže je to povinnosť, určite sa to bude plniť.

Ste za výraznejšie zapojenie bezdomovcov a ľudí bez šance zamestnať sa práve do takýchto nových povinností, ktoré odteraz samosprávy budú musieť zabezpečovať?
To je ťažké povedať. Mnoho bezdomovcov väčšinou pracovať nechce, aj keď práca by ich zahriala lepšie ako alkohol, nehovoriac o finančnom úžitku. Podobne to bohužiaľ je aj u časti dlhodobo nezamestnaných, čo hovorím aj z osobných skúseností, kde som bol mnohokrát svedkom, že sa ľudia nemajú záujem zdokonaľovať k tomu, aby robili to, čo by robiť chceli. Samozrejme, ak sa bude dať a bude to fungovať, tak sa využijú aj takéto služby. Ale ak nie, mesto bude služby musieť v plnej miere zabezpečiť od Technických služieb a.s., alebo prípadne iného aktuálneho kontraktora.

Ste za to, aby bolo zakázané kupovanie voličov rôznymi vecami, napríklad alkoholom, gulášmi, párkami?
Je to zložitá téma. Možno aj preto, že už ide o akúsi „tradíciu“ – ľudia to očakávajú. Vo všeobecnosti, ľudia, ktorí prídu na nejaké stretnutie, prezentáciu dostávajú občerstvenie. Zatiaľ by som asi jednoznačne videl len zákaz alkoholu na volebných prezentáciách. Každopádne, nemyslím si, že typ občerstvenia veľmi zaváži pri rozhodnutí ľudí zúčastniť sa nejakého mítingu, ale práve samotný kandidát, a už vôbec nie to, či budú daného kandidáta voliť.

Zatiaľ by som asi jednoznačne videl len zákaz alkoholu na volebných prezentáciách. Každopádne, nemyslím si, že typ občerstvenia veľmi zaváži pri rozhodnutí ľudí zúčastniť sa nejakého mítingu, ale práve samotný kandidát, a už vôbec nie to, či budú daného kandidáta voliť.

Ste za to, aby sa zrušila volebná kampaň? Aby nemohli rozhodovať financie o tom, či niekto bude alebo nebude zvolený?
Tak to je ešte zložitejšia téma. Síce v okamihu odpoviem „áno“, ale muselo by to byť nastavené skutočne detailne. A neviem do akej miery sa to v dnešnom informačnom, komerčne ladenom svete dá. Jedným z najväčších prekážok by bolo, ako docieliť úplné obmedzenie komunikácie na sociálnych sieťach. Mám dojem, že to je silná utópia, keďže na každé obmedzenie by som vedel uviesť inú formu „marketingu“, ktorý by zvyšoval preferencie konkrétneho kandidáta a vymykal sa danému obmedzeniu. Ako príklad uvediem zákaz prevádzkovania herných automatov s cieľom obmedziť hazard. To je, ako keby ste zakázali rožky v obchodoch, ale chlieb, buchtičky, knedle si stále ľudia kúpiť môžu. Tak isto si títo ľudia môžu kúpiť herné žreby na každom rohu, zájsť do stávkovej kancelárie a tipovať na šport, alebo jednoducho navštíviť online stránku, alebo stiahnuť priamo appku do telefónu a dať tak svojej závislosti len iný, modernejší vzhľad. V neposlednom rade je hazard napríklad aj obchodovanie na finančných trhoch…

Čo si myslíte o nápade permanentného obehu nápadov? To znamená, že by sa kampaň robila priebežne počas celého funkčného obdobia, kde by sa v stanovený deň mesiaca zišli obyvatelia s možnými budúcimi kandidátmi, kde by sa prezentovali nápady na rozvoj obce, z čoho výstup by sa posielal do miestnych médií.
Myslím si, že táto možnosť ani teraz nie je nikomu odopretá a ak to niekomu vyhovuje a bude mať ľudí, ktorí to budú mať záujem počúvať a sledovať, nech to človek robí. Určite by som k tomu ale nepridružil nejakú povinnosť pre miestne médiá, alebo stanovovať nejaké termíny stretnutí s občanmi. Ak to takto začne niekto robiť, mal by to robiť skutočne z vlastného presvedčenia, nenásilne, dobrovoľne a chcieť skutočne niečo dosiahnuť/zariadiť.


Čo si myslíte o povinnosti médií zaviesť povinnú rubriku, kde by sa takéto nápady bezplatne prezentovali?
Odpoveď som uviedol pri predchádzajúcej otázke. Možno ešte by som si vedel predstaviť rubriku typu občianskych podnetov a riešené, kde by ale bolo naopak zakázané uvádzať pred oficiálnym spustením volebnej kampane, že daný občan mieni kandidovať. Mohol by sa v tej rubrike umiestniť každý občan, ktorý by mal záujem verejne neanonymne vyjadriť. Sociálne siete však umožňujú už aj bez toho veľký priestor pre akéhokoľvek aktivistu.

Priepastná finančná nerovnosť je problém celej spoločnosti, sveta. Neviem, či predstava finančnej rovnosti pri voľbách nie je skôr len akési polemické zaslepenie.

Myslíte si, že v súčasnom stave volebných kampaní, kde nie každý má rovnaký počet financií, sú demokratické voľby naozaj demokratické?
Priepastná finančná nerovnosť je problém celej spoločnosti, sveta. Neviem, či predstava finančnej rovnosti pri voľbách nie je skôr len akési polemické zaslepenie. Moc peňazí neovplyvníte, to ten svet ani momentálne nechce. A niekto by sa zas na to mohol pozrieť aj z toho pohľadu, že peniaze ukazujú moc človeka a schopnosť niečo dosahovať. Všetko je to len filozofia a ako sa na danú vec pozeráte. Či ju vidíte dobre zo všetkých strán, či ju určíte za problém. A ak ju za problém označíte, ktorý chcete riešiť, či vám tie pohľady naň, ktoré ste doposiaľ nevideli, nezamedzia správne riešenie.

M. Albert, foto FB Tomáša Šošovca a Tomáš Šošovec – nezávislý poslanec MsZ Ružomberka

Similar Posts

Comments

  1. avatar
    Mária Ritomská says:

    Pán poslane c Tomáš Šošovec má veľmi „ružové “ predstavy o práci komunálného poslanca. Zdá sa, že ani on nezmení systém , ktorý tu je nastavený. Keby však ľudia vedeli, že poslanec neplní svoje poslanie. tak by nechodili k voľbám.
    A tie peniaze, ktoré sa dávajú na kampň sú už dopredu záväzky voči každému jednotlivému poslancovi. Skôr potrebujeme právne vedomie zvyšovať u každého občana. Z politiky musíme zrušiť biznis.

Comments are closed.