Pády, vrátane tých hromadných, zaskočili pretekárov i športovú verejnosť v úvode tohtoročnej Tour de France. Pýtali sme sa cyklistických nadšencov, ako ich vnímajú a čo navrhujú, aby sa proti pádom podniklo.
Rastislav Belák z R.C.T. Martin prezradil, že dôležité je rozlišovať. „Pády, ktoré vyplynú priamo medzi cyklistami pri športovom nasadení, pády, ktoré zapríčinia nedisciplinovaní diváci, ďalej pády, ktoré zapríčinia účastníci sprievodných vozidiel a motoriek,“ povedal pre KĽÚČ OD… s tým, že práve aj sprievodné motorky boli v ostatnom období príčinou. „V uplynulých rokoch bolo zaznamenáme väčšie množstvo pádov, ktoré spôsobili motorkári. Z UCI boli dané pravidlá, koľko môže byť motoriek v konvoji a vodiči motoriek musia absolvovať školenia o bezpečnej jazde medzi cyklistami,“ vysvetlil.
V uplynulých rokoch bolo zaznamenáme väčšie množstvo pádov, ktoré spôsobili motorkári.
Rastislav Belák má pár námetov, ako by sa pådy mohli eliminovať. „Na divákov pri trati je možné len apelovať, aby boli disciplinovaní, pretože cyklista nemá žiadne obranné prvky okrem prilby, ktoré by ochránili telo pred asfaltom,“ doplnil s tým, že k cyklistickému športylu pády patria „a nikdy sa nebudú dať úplne odstrániť“. (alb), foto ilustračné unsplash.com