Kategórie

ROBOTY NÁM NASTAVIA ZRKADLO: BUDEME ROVNAKÍ AKO DNES? UVAŽOVAŤ NAD VOJNAMI A NEVYUŽÍVAŤ POTENCIÁL, KTORÝ V NÁS JE?

Bývalý poradca premiérov Mečiara a Fica v rozhlasovej relácii Svobodné universum Kupředu do minulosti diskutoval aj o čase, ktorého zisk bude súčasťou novej priemyselnej revolúcie. V súvislosti s robotizáciou ďalších odvetví získa ľudstvo viac času.

„Predstavte si, že zrazu zistíte, že vďaka času máte v spoločnosti 1000 Einsteinov,“ položil ako jednu z možných výhod zisku času známy prognostik Peter Staněk. Môže sa však stať aj to, že spoločnosť namiesto investovania do seba samej, zase investuje len do spotreby či zábavy a noví Einsteinovia nebudú. Podľa prognostika je nevyhnutné všetkým vymoženostiam novej priemyselnej revolúcie pomyselne obliecť ľudskosť. V množstvách svojich prednášok hovorí o tom, že človek potrebuje aj pocit tvorivosti.

Kto vám diktuje čo máte a nemáte kúpiť?

„Na jednej strane vás ten robot môže zbaviť nudných prác. Na druhej strane vám môže vytvoriť priestor pre tvorivosť. Môžete mať koníček, môžete mať záľubu.“ Podľa Staněka nám práve aj týmto nová priemyselná revolúcia ukáže aká je naša tvár. Ak čas, ktorý získame, nevyužijeme na rozvoj svojich daností, ale len na spotrebu a zábavu, môže sa nám to vypomstiť. „Ak tí ľudia nechcú nič iné, len tú zábavu a baviť sa, nech sa potom nedivia, že tá príroda, ako nemilosrdný učiteľ, i strojca, im to spočíta,“ myslí si.
Keďže robotika dá obraz aj o logike našich konaní, ukáže nám, že ako ľudstvo dnes konáme nelogicky, Staněk sa preto pýta: „Bude to rovnaká spoločnosť, ako dnešná? Ktorá uvažuje nad vojnami a kriminalitou a nad rôznymi abstraktnými pojmami, ale nevyužíva potenciál, ktorý je v každom jej členovi?“ položil rečnícku otázku známy prognostik.

Bude to rovnaká spoločnosť, ako dnešná? Ktorá uvažuje nad vojnami a kriminalitou a nad rôznymi abstraktnými pojmami, ale nevyužíva potenciál, ktorý je v každom jej členovi?

Známy ekonóm a prognostik Slovenskej akadémie vied sa zároveň pýta, kto určuje, ktorá sféra sa bude predávať. V relácii spomenul aj otázku emócií, ktorá množstve informácií priraďuje dôležitosť. A aj práve preto reklamy hrajú najmä na city a emócie. „Kto vám diktuje čo máte a nemáte kúpiť? A práve preto vzniká technofóbia. A teraz vám dám cifru, ktorá môže šokovať. 40 percent americkej populácie je technofóbnych. Práve kvôli tomu natláčaniu technologických produktov,“ dodal.
(alb), zdroj https://www.youtube.com/watch?v=5TR8NhGr0Mg, foto ilustračné: pixnio.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *