Vladimír Babic: Rozširovaním súťaže sa stáva NHL ešte populárnejšia, prestížnejšia a rozhodne zaujímavejšia

author
2 minutes, 48 seconds Read

Najslávnejšia hokejová liga sveta – kanadsko-americká Národná hokejová liga (NHL) odštartovala 13. októbra. Tentokrát v nej bude pôsobiť už 32 tímov, keďže ligu rozšíril tím Seattle Kraken. O novej sezóne sme sa rozprávali so športovým rozhodcom a trénerom Vladimírom Babicom. Nielen o tom komu fandil v minulosti a koho tipuje na víťaza Stanley Cup-u túto sezónu, ale aj o tom, čo si myslí o reklamách na dresoch tímov NHL.

 

Štartuje NHL, tentokrát s rekordným počtom 32 tímov. Ako vnímate rozširovanie NHL?

Rozširovaním súťaže sa stáva NHL ešte populárnejšia, prestížnejšia a rozhodne zaujímavejšia. Tým pádom vyhrať Stanley Cup bude o niečo náročnejšie, ale o to vzácnejšie. Určite to považujem za správny krok.

Ako vnímate tím Kraken? Majú šancu na podobný úspech ako nováčik Vegas vo svojej prvej sezóne?

Okolo organizácie tímu Kraken očakávam enormný záujem v každom meste, kde sa NHL hrá. Každý je zvedavý na nové mužstvo a rozhodne to bol správny krok zo strany vedenia NHL rozšíriť túto súťaž o nové mužstvo. Tím Kraken čaká ich prvá sezóna, ktorá bude určite veľmi náročná. Veľmi neverím, že sa im podarí niečo tak výnimočné, ako sa podarilo tímu Vegas pred tromi rokmi.

Okolo organizácie tímu Kraken očakávam enormný záujem v každom meste, kde sa NHL hrá.

Ktorým tímom budete fandiť a ktorý tím tipujete, že získa Stanley Cup?

Počas 90. rokov za éry Pavla Bureho som bol veľkým fanúšikom Vancouveru Canucks, momentálne ale nemám obľúbené mužstvo. Som fanúšik kanadských mužstiev pôsobiacich v NHL, preto už očakávam, aby Stanley Cup vyhralo kanadské mužstvo. Pokiaľ ma pamäť neklame, poslednýkrát sa to podarilo v roku 1993 – Montrealu. Ak by som si mal teraz vytipovať jedno mužstvo, bolo by to Toronto.

Prebehla aj diskusia o reklamách na dresoch NHL, hoci len miniatúrnych. Ste za, alebo proti?

Bohužiaľ, ani taká súťaž ako NHL sa tejto téme nedokáže vyhnúť. Je potrebné reálne sa pozrieť na to, že vysoké množstvo klubov je po sezónach v stratách. Čo znamená, že v priebehu pár rokov bude úplne bežnou praxou, že na dresoch budú čoraz väčšie a väčšie reklamy. Ale pevne verím, že NHL po tomto smere nedopadne ako mužstvá v európskych súťažiach.

Je potrebné reálne sa pozrieť na to, že vysoké množstvo klubov je po sezónach v stratách.

Budete túto sezónu NHL fanatický a budete si v noci vstávať na priame prenosy?

Takmer každý deň si pozriem zostrih zápasov a gólov, priamy prenos v noci si pozriem za celú sezónu maximálne 2-3 krát. Finálovú sériu si určite nenechám ujsť.

 

Michal Albert, foto ilustračné unsplash.com / Anders Krøgh Jørgensen

Similar Posts