Kategórie

POSTAMI NA FACEBOOKU A TWITTOVANÍM SI ZVÝŠITE DÔCHODOK?

INFORMÁCIE SA STÁVAJÚ HLAVNÝM TOVAROM, NÁSTROJOM MOCI A RIADENIA BUDÚCEJ SPOLOČNOSTI, hovorí bývalý poradca expremiérov Fica a Mečiara. Podľa prognostika Slovenskej akadémie vied (SAV) prof. Petra Staněka by súčasná spoločnosť, v ktorej majú informácie obrovskú hodnotu, mala platiť za to, že jej ich poskytujeme. Odzrkadliť by sa to malo na dôchodku. V súčasnosti jej totiž tie informácie zatiaľ dávame zadarmo.

Staněk na prednáške počas 6. ročníka konferencie SMART CITY PLZEŇ povedal, že toto by rozumná spoločnosť mala zmeniť. „Ak myslíte, pracujete, vzdelávate sa, poskytujete spoločnosti nesmierne cenné informácie. Spoločnosť tie informácie ocení, a váš dôchodok pozostáva nielen z toho, aký ste mali príjem a koľko rokov ste odpracovali, ale aj z toho, čo ste venovali spoločnosti,“ netajil s tým, že čím viac dáme spoločnosti informácií, myslel tým aj rôzne patenty, alebo vynálezy, ktoré my sami máme možnosť vymyslieť, tým vyšší by sme mali mať dôchodok.
Preto bývalý poradca expremiéra Roberta Fica a expremiéra Mečiara na prednáške obecenstve položil rečnícke otázky: „Skutočne si neuvedomujete cenu informácie, ktorú dávate cez Facebook, Twitter a iné sociálne siete? Neuvedomujete si, čo je s týmito informáciami možné urobiť? Ako je s nimi možné obchodovať? Ako ich je možné sfuktifikovať k maximálnemu zisku? A naozaj si myslíte, že trhová kapitalizácia Twitteru, Amazonu, Facebooku je 5 biliónov dolárov len pre modré oči Zuckerberga?“

Skutočne si neuvedomujete cenu informácie, ktorú dávate cez Facebook, Twitter a iné sociálne siete? Neuvedomujete si, čo je s týmito informáciami možné urobiť? 

A je to tak práve aj pre oblasť informácií, na ktorú nadväzuje aj reklama. Firmy potrebujú informácie o nás, aby vedeli, čo môžu vyrobiť a následne nám predať. Potrebujú informácie o tom, čo chceme. A my ich dávame zadarmo cez Facebook. Zatiaľ. Podľa Staněka „všetko to, čo dávate na Facebook sa v skutočnosti spracuje, pretaví a Facebook to predá. Viete si predstaviť, že už existuje softvér, ktorý vyhodnotí všetky vaše vstupy na Facebooku, urobí z nich špeciálny prepočet a presne povie reklamnej agentúre, ktoré výdavky na reklamu sú zbytočné?“ povedal bývalý štátny tajomník ministerstva financií s tým, že „výdavky na reklamu predstavujú ročne okolo 60 miliárd dolárov“. A firmy vďaka našim vstupom na Facebooku a softvéru, ktorý ich spracuje, napr. už teraz dokáže „identifikovať tú časť, ktorá je zbytočná, ktorú už ušetríte reklamnej agentúre“. Staněk poukazuje na to, že informácie sú veľmi cenné a obyvateľstvo by si tiež malo za ne pýtať odmenu. Na nejednej prednáške pomenoval za takýto nástroj, ktorý by mal zvyšovať naše príjmy, aj takzvané vernostné karty – ako taký istý nástroj obchodníkov na zisk informácií o nás. Obchodníci nám však miesto financií dajú zľavové kupóny, teda len motiváciu, ako odovzdávať ďalšie informácie a taktiež  zvyšovať im vďaka ďalšej spotrebe obrat a zisky.

(alb), zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=-ltYAhMVmmo&t=1356s, foto KĽÚČ OD…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *