KĽÚČ OD nápadov – databanka nápadov

author
2 minutes, 51 seconds Read

Prišiel čas na databanku nápadov a potrieb – na revolúciu pracovného trhu. 

KOMENTÁR ŠÉFREDAKTORA

Už to vieme nejaký ten piatok. Pracovných príležitostí je stále menej. Ale prišiel čas na to, aby sme aj my, ľudia zdola, urobili niečo pre vznik nových pracovných pozícií. Čo poviete na takýto nápad? Vytvoriť novú pomyselnú inštitúciu, nejakú databanku nápadov, potrieb okolia, ktoré treba zrealizovať. Túto databanku podporia firmy, z ktorých peňazí by sa mohlo zaplatiť ľuďom, ktorí tieto potreby či nápady zrealizujú. Vznikne tak množstvo pracovných príležitostí. Čo by ste na to povedali?

   Všímajme si aktivistov, ktorí vo voľnom čase robia niečo pre svoje okolie. Napr. mladých animátorov, ktorí pripravujú program pre mládež, ktorá by sa inak opustená potulovala po uliciach. Alebo aktivistov z rôznych spolkov, ktoré sa snažia o zlepšovateľké pôsobenie na svoje okolie. Rôzne okrášľovacie spolky. Prípadne rôzne ekologické hliadky, ktoré čistia okolie od nelegálnych skládok. Alebo rôzne amatérske kultúrne spolky, rôzne mládežnícke kapely, ktoré sa snažia presadiť inak, než cestou komercie. Rôznych ľudí, ktorí majú charitatívne srdce a rôznymi spôsobmi pomáhajú ľuďom… 

 

„Vytvoriť systém, vďaka ktorému sa dá mnohým ľuďom práca a zároveň sa pomôže okoliu. Ak budeme my všetci ako masa tlačiť na to, aby vznikal nový typ práce, lebo je to dôležité z pragmatického, ale aj esteticko-kultúrneho hľadiska, určite to presadíme.“

 

   Mohlo by ísť o projekt, v ktorom budú združené rôzne pozitívne aktivity. Ich úlohou by bolo pomáhať svojmu okoliu, zhromažďovať potrebné veci, ktoré treba urobiť (a nájdeme ich tisíce), a tak vytvárať nové pracovné miesta. V čase, keď je práce stále menej cítime, že niečo také potrebujeme. Vytvoriť systém, vďaka ktorému sa dá mnohým ľuďom práca a zároveň sa pomôže okoliu. Ak budeme my všetci ako masa tlačiť na to, aby vznikal nový typ práce, lebo je to dôležité z pragmatického, ale aj esteticko-kultúrneho hľadiska, určite to presadíme. Ak tento nápad nikto nevyužije, využime ho my. Len musíme chcieť všetci. Zlúčme viaceré pozitívne aktivity do jedného veľkého systému, ktorý svojím správnym nastavením hľadania dobra a presadzovania dobra pred zlom sám bude generovať nápady, pracovné miesta a lákať sponzorov, ktorí radi prispejú napríklad na nejakú pozitívnu vec, ktorá sa vybuduje/opraví v okolí. Vďaka čomu (sponzorom) sa nájdu aj financie na zabezpečenie platov pre mnohých ľudí. Idealistické? Možno áno. Ale ideály sa stávajú realitou ak to naozaj chceme a urobíme pre to potrebné kroky. Mnoho malých krôčikov už je. Spojme ich. A pomôžeme tak nám, naším deťom, svojmu okoliu. Lebo práce bude stále menej. Nedovoľme ju. Vytvárajme ju svojou aktivitou.                                     

PhDr. Michal Albert, PhD.

VIDEO – AKO CHCEL ROMAN BUHOVECKÝ ZMENIŤ SVET

Similar Posts